Mac’n Cheese fra eske

Kjøkket er rotete. Badet er rotete. Klesvasken er ikke brettet. Bøker ligger strødd.

Det er eksamensperiode.

Som seg hør og bør i en eksamensperiode, tilbringes mye av tiden på lesesalen. Og det er greit nok, det.

Jeg er ikke en av de som shiner leiligheten istedenfor å lese. Nei nei. Jeg roter bare mer, og unnskylder det med at jeg har eksamen og har ikke tid til å rydde. Ganske dårlig unnskyldning, egentlig.

Det går også utover kokkeleringen. Jeg har kjøpt ferdigmiddag. DER SA JEG DET.

IMG_4121

Tilgi meg.

Denne boksen med karbohydrater koster 22 kr på coop, og er absolutt ikke verdt pengene. «REAL CHEESE» er i virkeligheten pulver som må blandes ut med både melk og smør for å få riktig, «ostete» konsistens.

Helt ærlig tror jeg det er både lettere og sunnere å lage det selv, fra bunnen av.

Ved å følge beskrivelsen bak på esken får man en fin, seig, cheddarluktende-men-ikke-cheddarsmakende middag. Sleng på litt halvveis brent bacon som ser ut som tørket løv, slik jeg gjorde idag (seriøst. Glemte baconet i ovnen. Det var rett før, men ikke helt rett før, det ble kull), og du har et fullverdig måltid.

Stryk det. Det er ikke fullverdig. Jeg tror egentlig det ikke er særlig med verdighet engang, heller.

Du har noe spiselig.

IMG_4124

Vel. Du har noe som ikke engang ser særlig spiselig ut.

Godt eksamen er imorgen.

Da er det tilbake til vanlig mat.

Legg igjen en kommentar